Jump to content

Rafadin

Members
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Rafadin last won the day on February 14

Rafadin had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

About Rafadin

  • Rank
    Murloc
  1. Rafadin

    Macra Poradnik

    Jeśli ktoś chciałby sobie ułatwić rozgrywkę macrami to tutaj mały poradnik: Podstawowe funkcje #showtooltip tu_możesz_wpisać_nazwę_umiejętności_do_wyświetlania(opcjonalne) Wielkość liter w macrach nie ma znaczenia /target Wybiera cel. /assist Wybiera cel celu. /targetlasttarget Wraca do poprzedniego celu. /startattack Zaczyna atakować w przypadku zgubienia targetu - melasi docenią. /stopattack Przerywa atakowanie. /cancelaura nazwa_aury(buff) Kończy działanie buffa. /stopcasting Przerywa bieżące "czarowanie". Przyda się wszystkim, nie tylko casterom, a w szczególności osobom z wysokim opóźnieniem(w grze xd) - w praktyce jest to zmniejszenie latency o połowę a tym samym zwiększenie dps, hps i tps :). Na pewno zauważycie większą płynność w swojej rotacji. /cast [warunki_do_spełnienia_opcjonalnie] - nawias kwadratowy! Używa umiejętność jaką tylko chcesz. W przypadku więcej niż jednego warunku w macro konieczne jest postawienie przecinka pomiędzy warunkami! W warunkach do spełnienia możemy dodać: -harm - zadziała tylko gdy celem jest wróg -help - zadziała gdy celem jest kolega -nodead - tylko żywe cele -dead - tylko martwe cele -combat - podczas walki -nocombat - poza walką [email protected] lub target=mouseover - bez potrzeby targetowania użyje umiejętności tylko na celu "najechanym" kursorem/myszką -target=nazwacelu/target=focus/target=player/@player - na kogo chcesz -spec:1 lub spec:2 - użyje tylko w main lub offspecu -stance:1/stance:2/stance:3 - tylko w określonym stance - działa dla form druida, stance'ów warriora i podobno metamorfozy demonologa. -flyable - tam gdzie można latać -noflyable - gdzie nie można latać -pet - tylko gdy przywołany jest twój zwierzak /castsequence reset=długość_cd(w sekundach) nazwa_umiejętności,nazwa_umiejętności Używa umiejętności jedna po drugiej. Resetuje się po wpisanym czasie lub po dwukrotnym użyciu. Najlepiej podać czas pierwszej umiejętności w sekwencji. /use nazwa_przedmiotu_lub_numer_porządkowy Używa wybrany przedmiot. Numery porządkowe tj: 1 - czapka(inżynier) 6 - pas(inżynier) 8 - buty(inżynier) 10 - rękawice(inżynier) 13 - trinket 1 14 - trinket 2 15 - peleryna(inżynier) Interfejs /run UIErrorsFrame:Hide() Usuwa czerwone powiadomienia na środku ekranu(error). Można dodać do swojej rotacji. /script SetCVar ("cameraDistancemax" ,50) /console CameraDistanceMaxFactor 5 Wystarczy wkleić w czat - teraz możesz oddalić kamerę dalej. Przydatne np do walki z Heiganem(taniec). Użyć raz na postać. /run local f = CreateFrame("frame", nil, UIParent); f:SetScript("OnUpdate", CombatLogClearEntries) Reset zaciętych addonów np gdy Recount nie podlicza /reload wczyta interfejs od nowa Przykłady macr Kilka przykładów dla objaśnienia. Każde z macr poniżej wykorzystuje inną mechanikę, którą można bez problemu zastosować do każdej klasy - wystarczy pozmieniać nazwy: #showtooltip heart strike /stopcasting /startattack /cast [harm,nodead]heart strike /cast [harm,nodead]!rune strike /run UIErrorsFrame:Hide() Umiejętności które nie operują na global cooldownie(np Rune Strike) można łączyć z innymi #showtooltip /stopcasting /cast vampiric blood /cast blood tap /cast vampiric blood /cast rune tap /use super Healing Potion /use fel healthstone Jeśli nie mamy run na vampiric blood, blood tap taką generuje a następnie drugi raz użyty Vampiric Blood już na pewno zadziała. Wystarczy jeden klik. Spróbujcie tego samego dla swoich umiejętności generujących zasoby typu runic power, energii czy rage. #showtooltip /stopcasting /startattack /cast dancing rune weapon /use [spec:2]13 Odpałka + trinket(w offspecu). Podobnie jak rune strike wyżej, trinket nie używa global cooldown. Nie można użyć jednocześnie dwóch trinketów lub trinketu i rękawic(inżynier). #showtooltip 8 /cast [noflyable,nocombat] Charger; [nocombat] flying machine; 8 Nie można tu latać? No to koń. W przeciwnym wypadku latanie. Podczas walki użyje nitra w butach(inżynier). Zwróćcie uwagę na strukturę: jeśli pierwszy warunek nie jest spełniony, macro przechodzi do sprawdzenia następnego poprzedzonego znakiem ";". Ponieważ w dwóch pierwszych jest [nocombat] nie ma potrzeby przy trzecim pisać [combat]. #showtooltip /stopcasting /castsequence reset=360 army of the dead, death pact Niektóre umiejętności jak Death Pact mogą zostać użyte tylko po Army of the dead lub Raise Dead więc logiczne jest wpisanie ich w castsequence. Przy #showtooltip najlepiej nie wpisywać nic - wyświetlana będzie pierwsza umiejętność a po użyciu jej - druga. #showtooltip hand of salvation /stopcasting /cast [@mouseover,help,nodead] hand of salvation; [@player] hand of salvation Macro w pierwszej kolejności sprawdza czy na kursorze (@mouseover) znajduje się kolega (help) i żyje (nodead). Jeżeli choć jeden z tych warunków nie jest spełniony macro przejdzie do sprawdzenia następnych warunków po znaku ";" #showtooltip avenging wrath /stopcasting /cancelaura divine plea /cast divine illumination /cast divine favor /use 13 /cast avenging wrath /cast aura mastery /cast [@mouseover,help,nodead] holy shock; holy shock Macro typu burst. Cancelaura dla wyłączenia debuffa -50% leczenia. W przypadku wielu umiejętności w macro warto przy #showtooltip dopisać jaki cooldown chcemy konkretnie śledzić - w tym przypadku jest to avenging wrath. Pozostawione puste wyświetli umiejętność/przedmiot znajdujący się na początku macro(divine illumination). #showtooltip righteous defense /stopcasting /startattack /assist [@mouseover,harm,nodead] /cast [help] Righteous defense /targetlasttarget [help] Używa umiejętności na cel wroga nie zmieniając twojego. Można odwrócić logikę zmieniając help na harm a harm na help - wtedy użyjemy umiejętności na cel kolegi. Zapraszam do dzielenia się swoimi pomysłami, a w razie pytań - pytać.
×
×
  • Create New...