Jump to content

Xyz

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Xyz

  • Rank
    Murloc
  1. Przyczyny upadku servera Angrathar/Feronis - Orędzie Pozwolę sobie przytoczyć przyczyny, które doprowadzają do upadku tego servera ułożonych w kolejności od największej do najmniejszej wagi moim zdaniem oraz zasugerowanie propozycji naprawy tych czynników. Z góry przepraszam za błędy ortograficzne. 1. Rozdawanie itemów/Ninjowanie/kradzież itemów/System lootu 1.1. Main Spec – Leader powinien mieć obowiązek znajomości poszczególnych klas. Wiedzieć dla jakiej klasy dany item jest najlepszy. Obiektywnie dać nie tyle co osobie, która wygrała roll lecz, która była najwyżej w rollu i dla której ten item będzie najlepszy. Niestety taka wiedza jest dla wielu osób trudna do zdobycia. Obecnie według zasad sunwella nie istnieje cos takiego jak main spec lecz wygrany roll. Ostatnio miałem sytuacje gdzie back z gunshipa 25hc z agilithy, haste powędrował do Warka tylko dlatego, ze wygrał roll. To niszczy przyjemność z grania bo ten item jest dla niego słaby i nie będzie z niego czerpał dużej przyjemności. Icc jest rajdem na którym jest 12 bossów dla każdej prawie klasy jest odpowiednich itemów. Dla Warka jest inny lepszy back z icc25 czy nawet za frosty. Niestety główną wadą jest tak naprawdę system blizzard, który umożliwia rollowanie, zdobycie każdego itemu. System lootu powinien być tak zaprogramowany by item mogły zdobyć tylko klasy dla których item jest przystosowany. Propozycja: Najlepiej by było gdyby każdy item miał już wbudowane dla jakiej klasy może być. Tak jak itemy setowe, pvp. Niestety blizzard na to niepozwana. Najlepszym sposobem rozdawania itemów według mnie jest group loot taki jaki jest na dungeonach. Szybki i przyjemny lecz w jego przypadku rajdów każdy może needować wszystko. Uważam, że należy stworzyć nowy system lootu, który będzie działał tak jak group loot lecz z zablokowaniem możliwości needowania itemów nie pod Twoją klasę. Co więcej ten group loot powinien brać pod uwagę również talenty. To znaczy: Priest nie może needować innych itemów jak clothy, swordy Priest disci nie powinnien rollować itemów ze spirytem. Tak jak to ma miejsce na dungeon Finder zanim osiągniemy 80 lv. Uważam, że jest to bardzo sprawiedliwy system. Charakterystyka rozdawania lootu przez group loot jaki proponuje: Itemy ze spirytem – need dla priest Holy, druid resto ponieważ oni mają bonus ze spirytu, priest shadow lock mag moonkin również czerpia ze spirytu korzyść ale dla nich są odpowiedniki innych itemów z haste, crit. Healer więcej wyciągnie ze spirytu bonus do spell Power i Regen many i będzie to dla nich bissowy item. A dla rdpsów item ze spirytem nie jest bissowy. Itemy z mp5 – need dla Holy paladyn, disci priest, shaman resto Itemy z armor pene – rogue combat, druid Feral, warrior, hunter mm, death knight, Frost death knight frost, Itemy cloth: Need dla priest, mage, lock Itemy leather: Need dla druid, rogue Itemy Mail: Need dla shaman, hunter Itemy Plate: Need dla paladyn, Dk, Warrior Back, trinket, finger - tutaj każdy na dungeonach mógł rollować. Dlatego system powinien analizować Twoje staty, które są największe i pod tym kątem odblokowywać możliwość needowania itemu. To znaczy – jeżeli jesteś rogalem i Twoją największą „base stats’ jest agilithy to w momencie pojawienia się fingera z agilithy masz możliwość go needować a jednocześnie zabraniając needować warkowi czy dk. Są oczywiście wyjatki itemów gdzie dany item cloth może być bissowy dla paladyna, trinkety np. sts(RS25) biss dla każdego mdpsa. Przez co shaman enh tego nie dostanie przez ten system. Dlatego trzeba było by ustawić dla konkretnego itemu możliwość needowania dla poszczególnych klas. Tak by Shaman enh mógł needować sts czy by druid mógł needować bissowy cloth dla siebie. Domyślam się, że było by z tym mnóstwo roboty. Nie wiem czy system lootu jaki przedstawiłem jest osiągalny do zaprojektowania bo nie jestem programistą ale jest według mnie najbardziej obiektywny, sprawiedliwy. 1.2. Itemy na koniec rajdu – Rozdawanie lootu powinno być całkowicie jawne. To znaczy: w przypadku masterloot leader powinien przekazywać itemy za pomocą systemu blizzard tak by wszyscy widzieli kto dostał item. Często są sytuacje gdzie leader bierze sobie do plecaka item i po zakończonym rajdzie rozdaje itemy za pomocą trade. To uzasadnione by zachować ludzi w rajdzie lecz nie każdy może poświęcić 3h na rajd. Są sytuacje gdzie musisz odejść od komputera czy utrata Internetu. Zabiłeś 5 bossów. Poświęciłeś 1.5h na to i przez taką zasadę tracisz wszystko. Jeśli ubiłeś danego bossa to dołożyłeś do tego swoją cegiełkę i masz obowiązek dostać item po ubiciu bossa. Rozdawanie itemów na koniec to idealny sposób by zatuszować kradzież. Sam miałem sytuacje gdzie leader wziął itemy rozdawał na koniec po czym jak wygrałem roll nie dostałem itemu co prawda był on bardziej pod inną klasę ale również mogłem go założyć i czerpać z niego korzyść. Zrobiłem screena, mam dowody ale uznałem, że nie warto robić awantury o jeden item, który byłby bardziej użyteczny dla innej klasy. Propozycja: *Zakazanie rollowania itemów na koniec *Wzięcie itemu przez Master loota do plecaka – BAN 1.3. Addony do rozdawania lootu – Mnóstwo osób rozdaje loot przez Addony. Niestety mało kto je ogarnia. Uważam, ze powinny być całkowicie zakazane. Nie raz się bugują Leaderzy ustawiają czas rollowania na 5-10 sekund. Nie zdążyłeś zarollować, przeoczyłeś – item wędruje do kogoś innego i prawdopodobnie go nie odzyskasz nawet jeśli wygrałeś roll bo jest po czasie. Propozycja: Ustalenie minimalnego czasu rollowania przez Administracje. Moim zdaniem powinno to być minimum 15 sekund. Rozdanie itemów poniżej tego czasu - Ban 1.4. Zasady panujące w rajdzie/rozdawania itemów – Wszystkie zasady jakie leader pragnie ustalić powinny być umieszczone w ogłoszeniu jakim to osoba pisze na kanale global. Jeśli leader nie umieścił informacji w ogłoszeniu to nie może jej wprowadzać podczas rajdu. Mam mnóstwo sytuacji gdzie wchodzę na rajd naglę się dowiaduje, że jest jakiś item jest zajęty, zrobisz błąd – do rolla, top 5 dps może rollować itemy, afk na rajdzie - do rolla, wymagany discord/ts. Wchodzisz do rajdu w którym zaakceptowałeś ID i co masz zrobić? Jesteś na straconej pozycji bo już na starcie straciłeś wszystko jeśli się nie dopasujesz do zasad lub jesteś już w party czekasz 1h aż się zbiorą ludzie i leader 10 sekund przed pulem wysyła Ci zasady które Ci nie pasują. Jest to oszukiwanie ludzi, wykorzystywanie ich czasu. Zdaję sobie sprawę, że może nie da się wszystkiego ustalić w ogłoszeniu bo brakuje miejsca dlatego administracja powinna ustalić pewne skróty oznaczające np.: - do rolla za błąd i tak dalej. Propozycja: Informacje umieszczone w ogłoszeniu nie zgodne z rajdem, utrata ID - Ban 1.5. Rezerwacja itemów – Grając na starych serwerach nie spotkałem się nigdy by ktokolwiek rezerwował item z rajdu. Wiele osób przyjmuje argument, że osoba, która zebrała rajd poświeciła czas, wytrwałość może sobie wziąć item. Moim zdaniem nie powinno to mieć miejsca. To zabija przyjemność zdobywania itemów. Każdy powinien mieć równe prawo zdobycia itemu. Na tym polega roll, że albo zdobędziesz item albo nie. Ta gra została stworzona by były ograniczenia i te ograniczenia dają największą frajdę. Są sytuacje, że jest ostatni dzień ID i chcesz zrobić rajd a jedyna osoba, która na niego zbiera zajmuje Twój wymarzony item. Co robisz? Idziesz bo nie znajdziesz już innego rajdu. Także moim zdaniem rezerwowanie itemów powinno być karane Banem. Propozycje: - Zajmowanie jakikolwiek itemów - Ban -Nagrody dla leaderów, którzy zorganizują rajd zakończony sukcesem. Powinien to być item soulbound dzięki któremu leader nie będzie miał możliwości się wzbogacić w goldzie np. token na transmog. Im więcej osobowa grupa tym większa nagroda, które powinny być według mnie umieszczone nie w każdym bosie lecz np. co 3 boss, co skrzydło na takich rajdach wotk. Wraz ze wzrostem poziomu trudności rajdu ciekawsza nagroda. 1.5.1. Rezerwacje itemów za gold Ludzie również rezerwują itemy oferując wygranej osobie zapłate w goldzie. Leader powinien mieć obowiązek dać item na roll i zwycięzcy wręczyć Golda. Oczywiście wygrany gold musi powędrować tylko do osoby dla której ten item jest MS. Nie wyobrażam sobie by gold z trinketu mający mp5 poszedł do dpsa czy tanka. Rollują osoby, którę zostały poszkodowane przez tą rezerwacje. Aczkolwiek miałem taką sytuacje, że leader dał byle komu gold kto wygrał roll. Taka pokrzywdzona osoba komu ma to zgłosić? Przecież wygrał uczciwie według zasad sunwella bo wygrał roll. Z pewnością jest to bardziej uczciwsze niż zajmowanie itemów bez żadnego pocieszenia w postaci golda. Niestety to też nie jest dobre bo dajesz gold na tradei leader może Cie oszukać. Niby jak udowodnisz, że nie dostałeś golda? 1.5.2. Rezerwacja itemów, którę każdy może uzyć/sprzedać : Primordiale, itemy boe, powinno być zakazane ponieważ to służy tylko do handlu. Nigdy nie wolno dopuszczać by ktoś dorabiał się kosztem 25 osób rajdujących. 1.6. Kick z rajdu/dungeon – Spotykam się z tym często. Rozumiem sytuacje w których dana osoba puluje bossa, nagminnie doprowadza do wipe rajdu przez błędy. Aczkolwiek sytuacje gdzie ktoś robi małe błędy jak np. danie nie odpowiedniego totemu, bufka jest dwulicowe. Ludzi wyrzucają kogo im się tylko podoba za pierdoły albo za to, ze np. leader ma znajomego na zamianę. Poświęcasz swój czas i nie masz gwarancji czy zostaniesz w tym rajdzie. W przypadku instancji/random dungeon ludzie potrafią Cie wyrzucić tuż przed ostatnim bossem bez powodu. W takich przypadkach ciężko znaleźć rozwiązanie tego problemu. Najlepiej by przed każdym kickiem leader musiał wprowadzić w jakieś okienko powód i pare osób w rajdzie musiało to zaakceptować podobnie jak na Dungeonie aby usunąć daną osobę. Aczkolwiek domyślam się, że to może być nieosiągalne. 1.7. Group loot na trash – Na rajdach w których część czasu spędza się na biciu trashu leaderzy ustawiają sobie Masterloota i po zakończonym rajdzie wyciągają itemy tak by nikt nie widział warte kilkaset golda a pare takich itemków to już pare tysięcy Golda. Można się nieźle dorobić. Czy ktoś da za to Bana? Nie sądzę. Tam gdzie jest możliwość dania group loot powinna być jak najbardziej obowiązkowa. Propozycja: Ustawienie Masterloota na trashu - Ban 1.8. MS-OFF-Diss/sell – Duża część osób tego nie przestrzega. Każdy item powinien być rollowany pod względem tych wariantów. Leaderzy często nie dają itemów na Diss/sell tylko zabierają do plecaka. Raczej nikt nie będzie wstawiał screena o item warty 20g ale jest to mimo wszystko to nie uczciwość i kradzież. 1.9. Dowody- Większość osób oszukanych przez innych rozdawanych itemy nie ma ochoty robić screenów, pisać jakiś rozprawek, udowadniać swoich racji. Ja osobiście chodząc na rajd musze za każdym razem robić screeny : Ogłoszenie zbierania, zasad rozdawania itemów, screen kto dostał item. To Administracja servera powinna nad tym czuwać. Według obecnych zasad to gracz musi dbać o swoje bezpieczeństwo, uczciwość. Obecny system jest brakiem poszanowania dla graczy. Szanowna administracja powinna bacznie obserwować rajdy, przyglądać się jak są rozdawane itemy, kontrolować tak by żaden gracz nie został skrzywdzony. 2. Strata ID 2.1. Nabijanie ID przed ubiciem głównego bossa – Na paru rajdach takich jak RS czy Toc ID nabija się po zabiciu trashy czy mini bossów. To zabija motywacje w momencie gdy stracimy ID nie ubijając ostatniego bossa. Mało przyjdzie osób na rajd gdzie jest nabite ID a na pewno nie uda się zebrać tego rajdu innego dnia. Być może tak to działało na globalu ale jest to zły system. Z RS nabija się ID ponieważ z trashy lecą frosty. Najlepiej wyłączyć frosty z nich i dodać wszystko skumulowane po ostatnim bossie. 2.2. Zaakceptowanie ID bez ubicia żadnego bossa – Miałem sytuacje gdzie wszedłem na naxx25 ktoś pulnął bossa po czym raid się rozsypał. Uważam, że powinna być opcja usuwania ID gdy nie ubiliśmy żadnego bossa, lub ID nabijało się dopiero gdy ubijemy następnego bossa. 3. Mutowanie 3.1. Pisanie w języku polskim – jest to zrozumiałe by dostawać za to mute ponieważ jest to server anglojęzyczny ale może czasem warto po prostu upomnieć? Ludziom często się myli. Aczkolwiek stworzenie nowego chatu dla polaków to dobra inicjatywa tylko trzeba zachęcić by z niego korzystali bo nikt nie pisze. 3.2. Okres trwania mute – obecnie można maksymalnie dostać mute na 14 dni za byle pierdole tak naprawdę. Sam tak dostałem bo napisałem na dungeonie w party ogłoszenie gildyjne po polsku. Kolega dostał mute na 14 dni bo napisał, że chce postać sprzedać. Nie ważne co dana osoba zrobiła mute powinno być maksymalnie – 24h. Po co dłużej? Swoimi zasadami doprowadzacie do zniechęcenia ludzi o gry. Czego większość osób nie rozumie, że to tylko zabawa i ludzie piszą wiele rzeczy dla beki. 3.3. Obrażanie – Często spotyka się obrażanie kogoś na dungeonie, raidzie czy globalu. Na żadnym serwerze nie spotkałem się z takim chamstwem jak tutaj. Ludzie potrafią pisać naprawdę przykre rzeczy na drugą osobę publicznie na globalu. Dlaczego nic z tym nie robicie? Każdą osobę, która obraża nie zależnie w jakim języku powinna dostać z automatu mute. 4. Ogłoszenia servera Wszystkie ważne zmiany jakie wprowadzacie powinny widnieć na głównej stronie jako news. Dlaczego podczas transferów z fero każdy musiał się tego dowiadywać po innych, po discordzie czy facebooku? Nie wszyscy korzystają z waszych źródeł wiedzy. Gdyby mi ktoś nie powiedział, ze jest transfer z feronisa otwarty nigdy bym się nie dowiedział i obudziłbym się z ręka w nocniku. Wiele osób mi mówiło, że nie wiedziało o tym i nie przesłali sobie postaci. Nie szanujecie graczy, nie informujecie ich na bieżąco o wszystkim na głównej stronie. Każdy event, zwiekszony exp, kiedy zacznie się bitwa powinien być na stronie głównej. Dlaczego ja tego nie widzę? Bardziej ludzi interesuje czy będzie w ten weekend exp zwiększony. Nie rozumiem czemu taka informacja nie widnieje na stronie głównej? !!!WAŻNE!!! !Jeśli wciąż istnieje baza postaci z feronis proszę o możliwość aktywowania transferów na Angrathar bo wiele osób o tym nie wiedziało oraz ogłoszenie tego na głównej stronie! 5. Kanały Publiczne Obecnie znajduje się tylko jeden kanał „Global”. Na którym wszyscy piszą co chcą. Robi się przez to burdel. Powinno być pare kanałów, każdy o innym przeznaczeniu. Czemu ja widzę na jednym kanale, że ktoś zbiera na rajd oraz ogłoszenie sprzedaży itemu. Powinniście posegregować ludzi gdzie mają pisać np. Global – Luźny kanał do wymiany poglądów, zdań, uzyskanie pomocy LFG – Kanał służący do umieszczania ogłoszeń rajdowych Handel – Kanał służący do umieszczania ogłoszeń handlowych Guild – Kanał służący do umieszczania ogłoszeń gildijnych Powinniście to zrobić jak najszybciej. To chyba jest osiągalne? 6. Twinkowanie – BG Twinkowanie w przedziale 10-19 jest martwe. Na feronisie była mniejsza liczba graczy a twinków było więcej. Twinki są kluczowym elementem dla servera to oni napędzają grę pvp poprzez battergroundy. By odpalić battergroundy musze wchodzić na obie frakcje, pisać do 15 osób, zapraszać do party i zapisywać na siłę, tracąc swój cenny czas oraz często spotkanie się z nienawiścią do mnie skutkujące ignorem. - Zmniejszenie limitów Warsong Goluch z 5v5 do 4v4 czy nawet 3v3. - Wysyłanie ogłoszeń na chat o dołączanie na BG szczególnie w przedziale 10-19 7. Expienie Expienie na tym serwerze jest nudne. Ja osobiście głównie expie jedynie w momencie gdy jest zwiększony exp bo inaczej jest to katorga. Z pewnością mały exp 2x jest świetnym sposobem by zarabiać na serwerze poprzez wykupywanie exp boosta. Na tym serverze najlepiej się expi robiąc Questy bo reszta niewiele daje. Zawsze je nienawidziłem. Powinniście stworzyć warunki by uatrakcyjnić expienie poprzez: - Więcej expa za Battergroundy to ożywi grę pvp, pojawi się większa ilość twinków, - Zwiększyć exp z Dungeon Finder -Zwiększenie honoru w przedziale 10-69lv min 2x. -Przyspieszenie ładowania się czasu odpoczynku „rested” zzz oraz wydłużenie jego długości levela. 8. Transmogi Jest to wspaniała myśl by urozmaicić grę i zmotywować ludzi do rajdowania starszych instancji na TBC czy Classicu. Obecny system pozwala tylko na podmianę wyglądu itemów graczom mającym 70-80lv bo kto poniżej tego lv zdobędzie 50k honoru? Grając twinkiem na feronisie 19lv system był inny. Dostawało się tokeny za BG i po zebraniu odpowiedniej ilości można było zmienić item. Wiecie jaką miałem frajdę majac 19lv i wyglądać przekozacko w swoich różowych epickich ciuszkach?:) Nie odbierajcie tego. Traktujcie wszystkie lv na równi dlatego proszę o przywrócenie możliwości transmogów dla każdego lv. To ożywi grę dla twinków 10-19, którzy często robili BG tylko po tokeny. To motywowało do walki o zwycięstwo. Podsumowanie: Upadek servera nie jest spowodowany przez graczy. Zawsze jest więcej głupich niż mądrych. Brak reagowania na zachowania graczy przez administracje, pozwalanie na wszystko, doprowadzanie do samowolki raid leaderów niszczy ten server. Apeluje o zapoznanie się z moimi sugestiami, baczną obserwacją graczy, ograniczaniem władzy szczególnie raid leaderów, którzy pozwalają sobie na wszystko. Zachęcam do komentowania, udzielania się, wymiany myśli. Mam nadzieję, że moje propozycje będą pomocne. Zdaje sobie sprawę, że moje sugestie mogą być w wielu kwestiach nieosiągalne spowodowane przez błędy blizzarda ale część z nich na pewno jest wykonalna.
  2. Druid Bear Bis List Survival 3.3.5 PvE The biggest problem in choosing items for the Bear is hit raiting. Most biss items not have hit raiting so you need to choose build which will has hit cap and the greatest survival. I present the best selection of items for a bear to survive. |Item|Gem 1|Gem 2|Gem 3|Enchant Head: Head: Sanctified Lasherweave Headguard | Austere Earthsiege Diamond | Shifting Dreadstone | Arcanum of the Stalwart Protector Neck: Neck: Bile-Encrusted Medallion Shoulders: Shoulders: Sanctified Lasherweave Shoulderpads | Greater Inscription of the Gladiator Back: Back: Sentinel's Winter Cloak | Vivid Eye of Zul | Scroll of Enchant Cloak - Mighty Armor Chest: Chest: Ikfirus's Sack of Wonder | Scroll of Enchant Chest - Super Healt(most survival) or Scroll of Enchant Chest - Powerful Stats(better treat and mitigation) The best ench on chest is Heavy Borean Armor Kit but on sunwell: 1 stamina = 9.94 health so 18 stamina = 178.92 hp 18 stamina +bok(10%) = 1968.812 hp 250hp>18 stamina on sunwell Wrist: Wrist: Armbands of Dark Determination | Scroll of Enchant Bracer - Major Stamina < Umbrage Armbands is better but the difference between stats is the smallest compared to other items. Hit raiting and 2 slot for gem decided to choose Armbands of Dark Determination. Hands: Ręce: uświęcone uchwyty lasherweave | Scroll of Enchant Gloves - Precision Waist: Talia: Szew Cinch Astryliana Feet: Stopy: (most survival) or Podnóżki Zbliżającej się Śmierci (better theat) | Zwój Zaklętych Butów - Większa hartowność or Zwój Zaklętych Butów - Witalność Tuskarra (improve speed) Legs: Nogi: Uświęcone Ochraniacze Lasherweave | Pancerz Nogi Frosthide Finger1: Palec 1: Wiecznie zimny pierścień Devium Finger 2: Finger 2: Ashen Band of Endless Courage | Żywe Oko Zul We need a finger with hit raiting raiting, so this will be the best option, but if you have another finger with a ashen verdict reputation, the second choice Krwawego Pierścienia Obrzydliwości . These fingers have less survival than Band of the Twin Val'kyr > Ring of Binding are better, but the difference between statistics is the smallest compared to other items. Trinket 1: Talizman 1: Nieskazitelny kieł Sindragosy Trinket2: Juggernaut's Vitality Idol: Idol: Idol Płaczącego Księżyca Weapon: Broń: Gniewny Gladiator's Greatstaff | Scroll of Enchant Weapon - Mongoose or Scroll of Enchant Weapon - Drenaż krwi I prefer Zwój Zaklętej Broni - Spuszczanie Krwi, because it heals from 360 to 2200 if you take less than 30% health / 30 seconds of cooldown With this build we have 218 hit raiting. 3 x Vivid Eye of Zul and Scroll of Enchant Gloves - Precision will allow you to get a hit cap. Gems: Red: Solid Majestic Zircon (most survival) Shifting Dreadstone (better threat and mitigation) Blue: Solid Majestic Zircon Yello: Solid Majestic Zircon or Vivid Eye of Zul, if you don't have hit cap.
×
×
  • Create New...